Informații generale despre taberele de vară 2024

Informații generale despre taberele pentru copii, preadolescenți și adolescenți  de la Mărișel  din vara anului 2024

Dragi părinți,

  1. Ne bucurăm că vă trimiteți copilul cu noi în tabără și nădăjduim să fie o experiență FRUMOASĂ ȘI ZIDITOARE pentru el!

Dacă doriți să aflați vreo informație (care nu e cuprinsă în descierea de mai jos) sau dacă intervine ceva și copilul nu mai poate participa la tabără puteți scrie la numărul de telefon

0755.810.437 – Oana Raluca Băilă ( fiind în tabere e mai ușor să vă răspund la mesaje decât la telefon)  sau la 0749.586.292– Nr de tabere, nr care va fi la coordonatorul fiecărei tabere

Vă reamintim rugămintea ca restul de bani, după plata avansului, să o FACEȚI CASH, în dimineața plecării la tabără.

Contul pentru avans este
RO15BTRLRONCRT0212988301 ( titular cont ATCOR CLUJ)

2. Am încercat alcătuirea unei liste cu lucrurile de care au nevoie copiii în tabără, dar vă rugăm luați în considerare și prognoza meteo pentru a vedea dacă nu cumva temperatura medie și vremea este atipică pentru această perioadă din an!

În tabără un COPIL ARE NEVOIE DE :

– 2 perechi de adidaşi (jocuri de grup, sport, drumeţie, etc) DAR  ŞI O PERECHE de papuci REZISTENŢI LA APĂ/ PLOAIE. Sunt utile și ghetuțele cu talpă aderentă sau bocancii pentru drumeția pe munte.

– o pereche de sandale (cine are – sunt comode, în special la Mărișel, unde ne descălțăm când intrăm în cabane)

– papuci de casă din PLASTIC (în cameră, la baie, la duș)

– 8-10 tricouri (mai ales când se anunță vreme călduroasă și pentru băieţii mai sportivi  + seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm tricou curat! )

– 4 pantaloni scurţi

– 2-3 pantaloni lungi

– 8-9 perechi de șosete (deoarece seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm șosete curate! )

– 2 bluze/hanorace – seara şi dimineaţa poate fi răcoare 

– pijamale

– 6 chiloţi

– şapcă/bască/pălărioară (de soare) ; mulți fac insolație

– pelerină sau umbrelă (ex. dacă plouă când mergem la biserică, etc)

– trusa de baie: periuţă şi pastă de dinţi, săpun, şampon, prosop de corp, prosop de faţă, șervețele umede/ uscate.

– HAINE MAI DEOSEBITE pentru mersul la BISERICĂ ( recomandăm fustă- nu foarte scurtă- sau rochiță pentru fete și cămașă și PANTALONI LUNGI pentru băieți)

– ”medicamente” pentru răgușeală (ex. decasept, vitamina c cu propolis, sau la care știți că răspund foarte bine: ex. în caz de răceli)+ spray anticăpușe

  • un RUCSAC– pentru a își aduce cu ei produsele de la magazin și pentru DRUMEȚIE

O idee bună pentru cei mici (și chiar la cei mari ) este punerea hainelor în punguțe pentru fiecare zi a taberei! 

Vă reamintim că e bine să scrieți cu markerul numele de familie pe eticheta hainelor. Așa vom ști cui să restituim hainele găsite prin tabără !

Rugăm să le puneți 2 saci menajeri pentru hainele murdare și o pungă pentru șosetele folosite. Altfel, hainele folosite vor ajunge printre hainele curate din bagaj și nici ei nu mai știu ce e curat și ce a fost folosit! Ca să nu mai spunem că hainele curate se îmbibă astfel de mirosuri neplăcute!

  • Cazarea participanților se face după preferințe – în dimineața plecării în tabăra eu ne transmit cu cine doresc sa stea în camera și încercăm sa ținem cont de asta. Fetele stau doar cu fete și băieții doar cu băieți.

3. Plecarea în tabără se face întotdeauna luni dimineața

La ora 8:00 întâlnire în parcarea de la Sala Sporturilor din Cluj-Napoca, iar plecarea de la ora 8:30. Dacă întârziați, vă rugăm să nu întârziați mai mult de ora 8:30, deoarece nu putem ține pe loc autocarul plin de participanți! Cine nu ajunge cel târziu la ora 8:30, își va găsi pe cont propriu mijloace de transport până la tabără (și nu prea există mijloace de transport public în zona aceea!).

Cei care, din diferite motive (ex. vin mai târziu în tabără, vin direct în tabără de pe alte rute), au obligația să ne înștiințeze prin sms ( fie pe coordonator, fie la 0749.586.292) ca noi să știm când s-a terminat check-in-unul 🙂

Dacă parcarea de la Sala Sporturilor va fi ocupată de diverse Festivaluri, vom anunța pe blog în cadrul postărilor Informații speciale despre tabăra… respectivă!

4. Toți părinții/participanții trebuie să treacă pe la persoana care face prezența (check-in)+ de obicei COORDONATORUL TABEREI RESPECTIVE. Diferența de bani se achită atunci, în dimineaţa plecării în tabără . Și cei care au achitat integral sunt datori să treacă pe la persoana care face prezența.

5. Pe drum, e bine să le puneți o sticlă de apă (care poate fi ținută ulterior în cameră pentru a avea apă pe durata nopții) și o pungă la îndemână (pentru orice eventualitate în caz de rău de mașină). Precizăm că prima masă oferită în tabără este prânzul (ora 13:00), aşadar dacă copiii dvs. nu mănâncă dimineaţa înainte de drum, să le puneţi câteva sandviciuri cu ei! Drumul până la Mărișel durează o oră. Nu este admis pe autocar cu cipsuri şi alte produse puternic mirositoare.

De asemenea VĂ RUGĂM nu le puneţi cu ei în pachet rezerve de dulciuri. Mâncarea oferită în tabără este destul de bună şi îndestulătoare şi primesc zilnic gustări. Vor avea şi oportunitatea de a merge la magazin.

De asemenea vă rugăm să ne anunțați dacă au restricții alimentare sau alergii.

6. Cât privește banii de buzunar, se va merge o dată sau de două ori la magazin, de unde își pot cumpăra maxim trei lucruri (din mai multe motive am pus această limită). Prin urmare, nu au nevoie de mai mult de 30- 40 de lei, bani de buzunar .

7. Recomandăm ferm, din nenumărate motive, să nu vină participanții cu lucruri de valoare în tabără (ex. laptopuri, bijuterii, aparate foto performante, sume de bani mai mari de 30 lei atunci când prezența lor nu se justifică etc)! Ca excepţie ne bucurăm să aibă cu ei chitară/ alt instrument muzical, aparat foto, minge de fotbal, dar trebuie asumate pe proprie răspundere riscurile de deteriorare. Vom fi şi noi atenţi dar nu ne putem asuma răspunderea pentru obiectele personale ale fiecărui participant folosite în camere pe parcursul timpului liber! Menționăm că în fiecare tabără avem în program cântece la chitară seară de seară și atelier de chitară/ fluier.

8. În DIMINEAŢA PLECĂRII în tabără vă rugăm să treceţi pe la MEDICUL sau ASITENTA taberei şi să îi spuneţi dacă există probleme de sănătate specifice sau tratamente de luat. Dacă știți că copilul dvs. răspunde mai bine la unele medicamente în cazul bolilor mai des întâlnite, e indicat să îi puneți cu el medicamentele respective.

9. Participanții pot folosi telefoanele mobile pe durata taberei, DOAR în unele momente indicate de coordonator- o dată pe zi.

Există semnal în toate reţelele telefonice. Vă recomandăm să nu vă impacientaţi dacă nu vă răspund ( copii își lasă telefoanele în cutia specuală pe parcursul activităţii iar uneori ziua de activităţi se încheie la 23:00 🙂 ). Dacă nu daţi de ei pe nr personal apelaţi la coordonator sau pe nr de tabere 0749.586.292

10. În taberele de copii mici (8 – 11 ani) nu recomandăm vizitele părinţilor în tabără. Celorlalţi copii li se face brusc dor de părinţii lor de acasă şi începe marea plângăceală . Desigur, sunt anumite situații excepționale: ex. când e ziua copilului, iar părinții vin să aducă tort pentru toată tabăra (atunci e bucurie mare ).

E util să știți că locația taberei nu e chiar în MĂRIȘEL, ci în colonia RUSEȘTI PRIGOANĂ ( am mai avut părinți care nu ne anunțau că vin și când erau deja în Mărișel ne sunau să ne întrebe unde sunt cabanele și astfel trebuiau să se întoarcă).

În taberele de adolescenţi mai mici și mai mari nu există această problemă. Adolescenţii nu plâng de dorul părinţilor ! Desigur, vă rugăm să anunțati coordonatorul despre vizita dvs. în tabără! Vizita în tabără se face doar cu acordul adolescentului !

11. Dacă știți că copilul dvs nu doarme decât cu lumina aprinsă, aveți obligația să îi puneți cu el o lampă de veghe.

12. Deoarece avem tabără săptămână de săptămână și se fac mulți giga de poze, care sunt stocate pe un hard disk mobil care rămâne în tabără, vom uploada pozele doar la sfârșitul verii, în luna septembrie. Până atunci, impresiile se vor diminua și pozele vor fi binevenite!

13. Dacă aveți o sursă bună și doriți să donați FRUCTE ( mere, cireșe, caise, căpșuni, pere, prune etc.), V-AM FI RECUNOSCĂTORI. Încercăm să fim atenți la calitatea hranei oferite și să le dăm din toate categoriile de nutrienți dar nu avem surse eco ( grădini) de unde să le culegem. Atît doar că ar trebui să fie suficiente pentru 80 de participanți 🙂

14. În fiecare tabără va fi prezent un preot ortodox care va avea discuții cu copii, pe teme duhovnicești, va face rugăciunile de dimineață și seară și va spovedi copiii, în vederea participării la Liturghie.

This entry was posted in TABERE. Bookmark the perm

În categoria TABERE ORTODOXE | Etichete | Lasă un comentariu

BUCUROS CĂ SUNT ORTODOX

TINERII cu vârste între 14-35 de ani se pot înscrie la Concursul Bucuros că sunt ortodox.

Premiile oferite sunt reduceri la participarea la taberele organizate de Mitropolia Clujului sau alte asociații ortodoxe de tineret sau la un pelerinaj (ortodox) și vor fi:

Premiul 1- 200 lei reducere

Premiul 2-100 lei reducere

Premiul 3- 50 lei reducere

Mențiuni- cărți ortodoxe

  • premiul trebuie folosit până la finalul anului 2024

Proba 1 constă în răspunsul la 50 de întrebări, 45 cu variante de răspuns și 5 cu răspunsul la liber cu teme legate de Ortodoxie: viețile sfinților, cultul ortodox, iconografie, istoria Bisericii universale, sfinții închisorilor, personalități clujene ale vieții duhovnicești etc. Proba 1 va avea loc în 9 iunie, după masa.

Proba 2 va fi formată din prezentarea unui eseu și o probă practică și va avea loc în 22 iunie. ESEUL (prezentat în fața Juriului în maxim de 8 min) va aborda una din temele de mai jos

  1. De unde vine adevărata bucurie de a fii credincios și/sau ortodox
  2. Lucrarea unuia dintre sfinții tămăduitori( sf Efrem cel nou, sf Nectarie, sf Ioan Rusul, sf Matroana,sf Parascheva) printre tinerii sec XXI
  3. Importanța generației de pătimitori în temnițele comuniste pentru tinerii din ziua de azi

Proba practică va consta în a face colivă și colac de parastas (acasă) .

Un pahar de colivă și o bucată de colac se va aduce în fața Juriului, care le va degusta și concurenții vor răspunde la 3 întrebări legate de prepararea acestor 2 mâncăruri și la folosirea lor în cultul ortodox.

  • celor înscriși li se va oferi bibliografie ce poate fi consultată, pentru o mai bună pregătire
  • cei ce vor dori, până în 20 iunie, vor putea asista la ateliere despre cum se face coliva și colacul de parastas

Înscrierile se pot face , până în 6 iunie, completând formularul https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdZ1Frjo8K1nctFekuEWyBe1icUwJ-8JOozB1syqULpMuj9iw/viewform?usp=sf_link

În categoria TABERE ORTODOXE | Etichete | Lasă un comentariu

TRAINING VOLUNTARI- formare pentru TABERELE DE VARĂ

HRISTOS A ÎNVIAT!

Invităm persoanele peste 16 ani să se formeze pentru a putea face voluntariat în activitățile de tineret ale Mitropoliei Clujului.

Formarea pe care o oferim are mai multe etape și se va desfășura în mai multe date posibile, astfel încât să poată participa cât mai mulți doritori.

A. Pentru cei ce doresc să devină VOLUNTARI la categoria 8-11 ani, adică la copii și sunt ÎNCEPĂTORI (nu au fost în nicio tabără sau doar în 1-2 )

Cerința este ca să acumuleze minim15 ore de formare participând la unele din datele de mai jos

  • 9 și 10 iunie
    • 9 iunie (duminica), între orele 13:00- 19:00, se va discuta ce presupune VOLUNTARIATUL ORTODOX ( deci și ce se așteaptă de la un voluntar al Bisericii), cum se poate implica voluntarul în activitățile de grup și care este specificul vârstei 8-11 ani și se vor face și câteva JOCURI de grup
      • 10 iunie(luni), între orele 16:00- 20:00, se vor explica și juca unele jocuri de grup, se va explica specificul voluntariatului în taberele de copii (partea 1)

  • 19 iunie (miercuri), între orele 15:00- 20:00- se vor învăța ATELIERE (cum se realizează produsul finit, ce materiale am nevoie, ce explicații trebuie să dau când țin un astfel de atelier etc.)
    • 21 iunie (vineri)- se vor organiza JOCURI DE GRUP MARE- cu voluntari începători și cu voluntari cu experiență, la Parcul de pe Cetățuie

  • 25-26 -27 iunie, marți- miercuri- joi, zilnic între orele 10:00- 19:00. În 25 iunie se va prezenta exact același conținut ca în 9 iunie (cine a participat la tot programul atunci, nu mai trebuie să vină și acum).
  • În 26 iunie (marți) se vor face jocuri de grup și se va prezenta care e specificul taberelor de la Mărișel și în taberele de copii (partea a 2-a)
  • În 27 iunie ( miercuri) se vor face alte jocuri de grup mare, se va disucta despre ce mai am de făcut până la participarea în tabere, care sunt ispitele voluntarului începător și se vor mai prezenta câteva ateliere

!!! Ca să te înscri trebuie să completezi, până în 5 iunie , formularul https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdVKVUbrv33HsMwHEpMPn5rmkYPV8Z6IYXPjkzt1jilCJ7GgQ/viewform

B. Pentru cei ce doresc să devină VOLUNTARI la categoria 11-13 ani, adică la preadolescenți și sunt ÎNCEPĂTORI (nu au fost în nicio tabără sau doar în 1-2 )

Cerința este ca să acumuleze minim 15 ore de formare participând la unele din datele de mai jos

  • 19 iunie (miercuri), între orele 15:00- 20:00- se vor învăța ATELIERE (cum se realizează produsul finit, ce materiale am nevoie, ce explicații trebuie să dau când țin un astfel de atelier etc.)
    • 21 iunie (vineri, de la 16:00- 21:00)- se vor organiza JOCURI DE GRUP MARE- cu voluntari începători și cu voluntari cu experiență, la Parcul de pe Cetățuie

  • 25-26 -27 iunie, marți- miercuri- joi, zilnic între orele 10:00- 19:00. În 25 iunie se va prezenta exact același conținut ca în 9 iunie ( cine nu poate în 25 iunie, poate merge duminică 9 iunie)
  • În 26 iunie (marți) se vor face jocuri de grup și se va prezenta care e specificul vârstei 11-13 ani și al taberelor de la Mărișel
  • În 27 iunie ( miercuri) se vor face alte jocuri de grup mare, se va disucta despre ce mai am de făcut până la participarea în tabere, ca voluntar în formare, care sunt ispitele voluntarului începător și se vor mai prezenta câteva ateliere practice

!!! Ca să te înscri trebuie să completezi, până în 5 iunie , formularul https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdVKVUbrv33HsMwHEpMPn5rmkYPV8Z6IYXPjkzt1jilCJ7GgQ/viewform

C. Pentru cei ce doresc să devină VOLUNTARI la categoria 14-18 ani, adică la adolescenți și sunt ÎNCEPĂTORI (nu au fost în nicio tabără sau doar în 1-2 )

Cerința este ca să acumuleze minim 10-15 ore de formare participând la unele din datele de mai jos

  • 19 iunie ( miercuri), între orele 15:00- 20:00- se vor învăța ATELIERE (cum se realizează produsul finit, ce materiale am nevoie, ce explicații trebuie să dau când țin un astfel de atelier etc.)
    • 21 iunie ( vineri)- se vor organiza JOCURI DE GRUP MARE- cu voluntari începători și cu voluntari cu experiență, la Parcul de pe Cetățuie

  • 25-26 -27 iunie, marți- miercuri- joi, zilnic între orele 14:00- 19:00.
  • În 26 iunie (marți) se vor face jocuri de grup și se va prezenta care e specificul vârstei 14-18 ani și al taberelor de la Mărișel, se vor prezenta specificul discuțiilor pe teme duhovnicești cu adolescenții
  • În 27 iunie (miercuri) se vor face alte jocuri de grup mare, se va disucta despre ce mai am de făcut, până la participarea în tabere, ca voluntar în formare, care sunt ispitele voluntarului începător și se vor mai prezenta câteva ateliere practice

Ca să te înscri trebuie să completezi, până în 5 iunie , formularul https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdVKVUbrv33HsMwHEpMPn5rmkYPV8Z6IYXPjkzt1jilCJ7GgQ/viewform

  • Anul acesta vom organiza o întâlnire SPECIALĂ cu VOLUNTARII ce au deja experiență (care au fost în minim 4 tabere) în data de 20 iunie, joi, de la 17:00- 19:30, în care se vor discuta căi de dezvoltare a voluntarului, depășirea obișnuinței cu ceilalți și a altor ispite ale voluntarilor , se vor prezenta jocuri noi de grup și se vor primi sugestii de dezvoltare a programelor oferite. De asemenea voluntarii cu experiență, sunt invitați alături de cei care anul acesta se formează și în 19 iunie, la seara de ATELIERE (atât să țină unul, cât și să învețe unul nou :)) dar și în 21 iunie (vineri după masa, de la 16:00-21:00) la seara de jocuri de grup mare, la Parcul de pe Cetățuie.
  • A doua șansă pentru cei cu experineță este participarea la activitățile din 27 iunie (orele 14:00-19:000)

Ca să te înscri trebuie să completezi, până în 5 iunie , formularul https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdVKVUbrv33HsMwHEpMPn5rmkYPV8Z6IYXPjkzt1jilCJ7GgQ/viewform

În categoria EVENIMENTE | Etichete | Lasă un comentariu

Concursul Bucuros că sunt român-câștigă o IE sau chiar un COSTUM ROMÂNESC întreg

O să fie ziua IEI și tu nu ai una?
Îți doreai uneori să te îmbraci românește dar nu ai moștenit un port de sărbătoare?
Îți plac efectiv aceste haine și ai vrea să ai și tu pentru Marile Sărbători dar nu știi de unde se procură?

Șansa ta este să te înscrii la Concursul BUCUROS CĂ SUNT ROMÂN și să câștigi, pe baza cunoștințelor și abilităților tale UN COSTUM ROMÂNESC DE SĂRBĂTOARE!!!

Acum că e vacanță, uită-te peste premiile oferite de ATCOR CLUJ în cadrul acestui concurs și cum poți să te pregătești, dacă tot sunt câteva zile libere

Premiile oferite în cadrul Concursului vor fi:

Premiul I: 

Pentru FETE port întreg din Ținutul Pădurenilor sau din Țara Oasului sau din Tara Năsăudului

Pentru BĂIEȚI: un port întreg din Țara Năsăudului sau de pe Târnave sau din Țara Lăpușului (cu gaci, deci port de vară)

Premiul II: 

Pentru FETE: o cămașă de pădureancă și o traistă sau o pereche de zadii din Năsăud și o traistă sau o pereche de poale din Zarand și o traistă

Pentru BĂIEȚI: o cămeșă din Țara Năsăudului sau o cămeșă din MM sau o pereche de cioreci (lână) și o curea sau o traistă și o cămașă din Bihor

Premiul III 

Pentru FETE: zadie din Năsăud sau 2 zadii negre de Sibiu sau o maramă

Pentru BĂIEȚI: o pereche de mânecări și o traistă sau o pereche de gaci

Mențiune (maxim 10)

O traistă sau un ștergar  sau un blid de ceramică

DESCRIERE

Participanții trebuie să aibă vârsta între 14 și 35 de ani.

Concursul se va desfășura în 2 etape, una de tip chestionar (în 12 mai, după masa) și una practică (prezentarea port, la alegere și demonstrație joc tradițional, în 1 sau 2 iunie) 

La etapa 1 se poate participa și online, nu e nevoie neapărat de prezență fizică dar trebuie anunțați organizatorii.

Pentru a te considera înscris trebuie completat următorul formular, cu 10 întrebări, din care minim 8 trebuie să fie corecte, până în data de 10 mai 2024 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdfIo9EJquWW8FFIgn13EykniUdjFxlW-wp77h8c5N8VhE2SA/viewform

Mai jos iată descrierea Concursului

Etapa 1

Evaluarea cunoștințelor legate de tradiții (zone etnografice, port, calendarul țărănesc, instrumente muzicale specifice, dansuri tradiționale, gospodăria românului, obiceiuri și ceremonailuri) prin completarea unui test cu 50 de întrebări ( 45 cu variante de răspuns și 5 cu răspunsul la liber) în data de 12 mai, după masa.

Punctaj extra se poate obține pentru originalitate și răspuns complex la una din cele 5 întrebări cu răspuns la liber.

Etapa 2

Prezentarea unui port, de sărbătoare din una dintre următoarele 10 zone etnografice 

  • Țara Lăpușului 
  • Maramureș 
  • Țara Oașului
  • Țara Năsăudului 
  • Câmpia Transilvaniei 
  • Mărgău
  • Țara Moților/ Munții Apuseni
  • Târnave/Țara Oltului
  • Mărginimea Sibiului 
  • Ținutul Pădurenilor 

Prezentarea va avea loc în 1 iunie, trebuie făcută în fața Juriului și ar trebui să conțină:

  • 1. Delimitarea zonei etnografice, județele actuale pe raza cărora se întinde și câteva sate representative
  • 2. Structura portului ales (femeiesc sau bărbătesc) și piesele component
  • Materialele folosite în realizarea portului 
  • 3. Elemente specifice (eventual distinctive fața de alte zone etnografice) ale portului ales pentru a fi prezentat
  • 4. Alte detalii interesante legate de acel port

Timp maxim al prezentării 5-7 min

Se oferă ca bibliografie următoarele :

  1. Cornel Mircescu- Portul popular din Tara Lăpușului (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.786830681680367&type=3 )
  2. Portul traditional romanesc din Bistrita-Nasaud – A.B., M. Golban (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.730360910660678&type=3 )
  3. Portul popular romanesc si maghiar din judetul Cluj (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.715603855469717&type=3 )
  4. Album de etnografie si folclor – Tara Motilor (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.627836184246485&type=3 )
  5. Romulus Vuia- Portul popular al pădurenilor din regiunea Hunedoara (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.202807700082671&type=3 )
  6. Cornel Irimie- Portul popular din țara Oltului – zona Avrig – (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.203035430059898&type=3 )
  7. Nicolae Dunăre, C. Catrina- Portul popular românesc de pe Târnave  (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.297740983922675&type=3 )
  8.  Tancred Bănățeanu- Portul popular din regiunea Maramureș, zonele Oaș, maramureș, Lăpus (https://www.facebook.com/photo?fbid=793728812770622&set=pcb.793737636103073&locale=ro_RO)
  9. Ortansa Dogaru- ornamentele și croiul costumului popular din Județul Maramureș (https://www.facebook.com/photo/?fbid=615517135478390&set=a.615516885478415&locale=ro_RO )
  10. Maria Bâtcă- Costumul popular românesc  (https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.276014672828237&type=3 )
  11.  Lucia Apulzan – portul popular femeisc din Munții Apuseni  (https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.316566702106367&type=3 )
  12.  Portul popular romanesc – A. Enachescu (1939) – editia I (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.741133556250080&type=3 )
  13.  Elena Secoșan, Paul Petrescu- Cusături românești (https://www.facebook.com/photo/?fbid=557984251231679&set=a.557984017898369
  14.  portul pădurenesc – doar poze https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.317448842018153&type=3
  15. port de Mărgău https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.317448842018153&type=3 și https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.326791384417232&type=3 sau https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1542827956080632&type=3 
  16. port din Maramureș https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.315614992201538&type=3
  17. Podoabe populare romanesti – Georgeta Stoica (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.943600469336720&type=3 )
  18.  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1533225317040896&type=3

Se poate obține punctaj extra dacă participantul și poartă portul ales pentru a fi prezentat. Aceasta însă, NU este o condiție. 

Etapa 3

Probă de JOC /DANS (va avea loc în aceeași zi cu cea în care se prezintă și portul) 

Participanții vor trebui să recunoască 3 melodii din 5 (audiție) și să danseze (alături de alt/alți participant) un dans ales de juriu.

 *fața și băiatul/concurenții (dacă e un dans de grup mare) vor primi punctaje individuale la dansul pe perechi/de grup, astfel încât nu contează dacă celălalt știe sau nu bine dansul.  Pentru delimitare/lămurire, în mod excepțional, juriul poate pune o a doua melodie.

**Participanții pot alege un anumit partener cu care să danseze (organizatorii trebui anunțați asupra acestui aspect).

JOCURI posibile: jiana, hora mare, drumul îngerului,  bulgărească, țarina, moțească, învartita de pe Câmpie,  roate, 7 pași, fecioresc, învartita din Maramureș, purtată, brâu pădurenesc, crișenește sau pe picior (jocuri din Bihor), Floricica, hora pe bătai, sârba, studențeasca, brâu de Făgăraș de-arăduit ( din Codru)

La proba de JOC se va puncta

  • 1. Corectitudinea pașilor (de ex ca la Jiana face 8 pași, nu 3 cu 2 )
  • 2. Identificarea și mișcarea pe ritm 
  • 3. Naturalețea mișcărilor (a fi cât mai aproape de stilul nativilor, fără sărituri,  pași imenși, pauze etc)
  • 4. Dificultatea mișcărilor de dans realizate
  • 5. Originalitate (dar cu condiția ca dansul să rămână în tiparele tradiționale)

Se va adaugă punctaj extra dacă participantul reușește să facă și strigături în acord cu muzica și dansul executat SAU pentru foarte frumoasa sincronizare si armonizare a perechii

Dacă PARTICIPANTUL nu dorește să danseze, poate, în locul acestei etape să ne interpreteze o baladă și o melodie ceremonial veche.

Punctajul

100 de puncte -la chestionare

100 de puncte- la prezentarea portului 

80 de puncte ( 30 pentru recunoașterea melodiilor și 50 pentru dansul efectiv)

20 de puncte- din punctaj extra obținut la oricare din cele 3 secțiuni 

Total posibil 300 puncte

În categoria TABERE ORTODOXE | Etichete | Lasă un comentariu

PELERINAJUL TINERILOR pe jos, la NICULA

Pelerinajul Tinerilor pe Jos de la Iclod la Mănăstirea Nicula va avea loc sâmbătă, 20 APRILIE 2024 şi este organizat de Arhiepiscopia Clujului şi Asociaţiile de tineret: A.T.C.OR. Cluj, A.S.C.O.R. Cluj,  la care se adaugă   Asociația Prietenii Bisericii Studenților din Cluj- Napoca, Liga Studenților Cluj, Colegiul Ortodox Mitropolitul Nicolae Colan, Facultatea de Teologie Ortodoxă şi Asociația Elevilor – Cluj. De la Gherla, ne vor aștepta și apoi însoți A.T.C.OR. Gherla, Liga Tinerilor de la Dej și Asociația Un dar mic pentru o bucurie mare, Beclean.

Îi invităm pe preoți să participe la pelerinaj împreună cu adolescenții și tinerii din parohia lor, având toată binecuvântarea Mitropolitului Andrei şi a Preasfinţitului Benedict. Preoții sunt rugați să vină în pelerinaj cu un epitrahil roșu sau albastru.

Pelerinajul Tinerilor pe Jos este o acţiune anuală dedicată Maicii Domnului şi presupune parcurgerea pe jos a aproximativ 17 km de la Iclod până la Mănăstirea Nicula, în a cincea săptămână din Postul Paștilor. Pelerinajul se află la a XIV-a ediţie.

De OPT ani, doritorii pot să participe la acest pelerinaj și cu bicicleta. Bicicliștii vor parcurge traseul de la Cluj-Napoca la Mănăstirea Nicula, 47 de km, iar la întoarcere vor veni cu autocarul dacă doresc (pentru bicicliști și pelerinii care pornesc pe jos din Cluj, drumul de întoarcere de la mănăstire la Cluj-Napoca costă 25 lei). Bicicliștii se vor înscrie și vor achita cei 25 lei la coordonatorul bicicliștilor, Gabriel Marinescu  iar pelerinii pe jos (din Cluj Napoca) la Septimiu Rusu, de la care pot afla și informații suplimentare.

Programul Pelerinajului Tinerilor pe Jos – 20 aprile 2024 este: 

a) ora 10:30 – Rugăciune și binecuvântarea la Catedrala Mitropolitană.

În fața Catedralei îi veți găsi pe cei ce au făcut înscrierile și le veți putea achita taxa, dacă nu ați făcut asta deja până în acea zi.

Tot de aici vor pleca acum și bicicliștii noștri curajoși (vezi aici o mărturie a unei bicicliste din 2016:).

b) ora 11:00– Plecare cu autocarele închiriate din Piața Avram Iancu nr. 18 spre Iclod (pictorul Luca care a pictat icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului cu Pruncul Iisus de la Mănăstirea Nicula a fost preot în Iclod).

c) ora 11:45 – coborâm la Biserica Ortodoxă din Iclod.

 Debutul pelerinajului pe jos (pe  traseul Iclod- Livada- Gherla, total 11 km): cântări religioase, conversaţii, rugăciune personală, prietenii, admirarea peisajului de primăvară

d) aprox ora 14:30 – Oprire la Biserica Sfânta Treime și Sf. Martiri Brâncoveni din Gherla  cu pauză de o oră pentru mâncare, toaletă și odihnă. Asociaţia Tinerilor Creştini Ortodocşi de la Gherla şi Liga Tinerilor Creştini Ortodocşi de la Dej ni se vor alătura

e) oprire la Memorialul GHERLA și săvârșirea unei slujbe de pomenire a celor ce au pătimit în temnițele comuniste (dacă este posibil)

f) ora 16:30 – Ultimii 6 km pe jos, prin satul Nicula. Sosire la mănăstirea Nicula în jurul orei 17:45. Închinare grabnică la icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului cu Pruncul Iisus. Vecernie cu litie. Cină oferită de Mănăstirea Nicula. 

g) 20:00 – Întoarcere cu autocarele spre Cluj-Napoca.

h) 21:00 – Sosire la Cluj-Napoca. Sfârșit și lui Dumnezeu slavă!

ÎNSCRIERI: cei care doresc să participe la Pelerinajul Tinerilor pe Jos, sunt rugaţi să îşi rezerve LOC ÎN AUTOCAR la numerele de telefon (SMS sau telefonic, vă rugăm NU trimteți mesaje pe whatsapp):

0745 589 083- Andrei Garaiacu

0772 250 714 – Sebastian Suărășan

0753 706 851-  Policarp Bălhuc

0756 092 163 – Andrei Tosa

Pentru BICICLIȘTI ( parcurs traseul Cluj- Mănăstirea Nicula cu propria bicicletă): 0754 276 093- Gabriel Marinescu

Pentru mers PE JOS tot traseul Cluj- Mănăstirea Nicula: 0740 075 767- Septimiu Rusu

URMÂND SĂ ACHITAȚI CÂT MAI GRABNIC COSTUL PELERINAJULUI, DE 50 LEI.

Vă rugăm să vă înscrieți la o singură persoană din cele de mai sus. Dacă trimiteți mesaj la toți, fiecare vă va înscrie pe lista sa și, astfel, în loc de un loc, veți ocupa 5 locuri pentru o singură persoană!!!

Pelerinii vor fi repartizați în autocare în funcție de înscrieri. Așadar, dacă doriți să fiți cu cineva anume în autocar, să menționați acest lucru când vă înscrieți . De asemenea, dacă sunt grupuri mai mari, e bine să vă înscrieți toți o dată! 

Deoarece noi facem închirierea autocarelor în funcție de înscrierile confirmate prin achitarea taxei de transport (50 lei), vă rugăm să achitați costul pelerinajului cât mai grabnic posibil.  

Anii trecuți, de la Cluj au participat aproxoimativ 500 de persoane (de la Iclod alte 100 de persoane, iar de la Gherla ni s-au alăturat alte 300), astfel încât la mănăstire am împărțit aprox 800 de cărți pentru adulți și 100 de cărți pentru copii (recomandăm copiilor sub 14 ani să vină însoțiți de un adult care răspunde de ei!).

Pelerinajul Tinerilor este public, iar cei care doresc, pot participa și pe cont propriu, fără a-și rezerva loc în autocarele închiriate de noi (fie cu mașini, cu autostopul, cu trenul etc.), fie că vin direct de la Iclod, Gherla sau direct la Mănăstirea Nicula (aceștia din urmă, sunt așteptați cu drag să ajute la bucătărie pentru masa de seară a pelerinilor).

Dacă sunt tineri din alte județe ale țării doritori să participe la pelerinajul nostru, suntem bucuroși să ni se alăture și, dacă anunță din timp, ne oferim să le căutăm cazare în Cluj.

„Pelerinajul este o mărturie a înaintării noastre duhovnicești spre Împărăția Cerurilor.”- patriarhul Daniel

În categoria TABERE ORTODOXE | Etichete | Lasă un comentariu

Despre taberele de vară

Dacă Dumnezeu ajută și le vom putea organiza, TABERELE vor fi cam așa:

Pentru copii ( 8-11 ani)

1. 8 – 13 iulie – OCUPAT INTEGRAL ( si deja cu 16 pe lista de rezerva)

2. 29 iulie – 3 august – OCUPAT INTEGRAL

3. 2 – 7 septembrie – OCUPAT INTEGRAL

Pentru preadolescenți ( 11-13 ani )

1. 1 – 6 iulie – OCUPAT INTEGRAL ( si deja cu 8 pe lista de rezerva)

2. 22 – 27 iulie – OCUPAT INTEGRAL

Pentru adolescenți

1. 15 – 20 iulie – participanți 13-18 ani – OCUPAT INTEGRAL ( si o lista de rezerva de 25 persoane)

2. 19 – 24 august-participanți 14-18 ani – OCUPAT INTEGRAL

3. 26 – 31 august-participanți 13- 17 ani – OCUPAT INTEGRAL

Fiecare tabără va avea loc la Mărișel, Cluj și are în jur de 60 de participanți și 15 voluntari, preotul taberei și coordonator.

Prețul taberei (care include transport, cazare, masă, materiale de ateliere practice, premii, invitați speciali, susținerea voluntarilor inimoși ce se ocupă de copiii ș.a.m.d.) va fi:

1100 lei pentru un singur copil înscris

-1000 lei dacă se înscriu 2 copii născuți de aceeași mamă

– 900 lei dacă se înscriu 3 sau mai mulți copii născuți de aceeași mamă

CONTUL ÎN CARE SE POATE PLĂTI, dacă ați primit deja mesaj de confirmare a locului, este
RO15BTRLRONCRT0212988301 ( titular cont ATCOR CLUJ)

Înscrierea se face prin SMS la 0749 586 292, NU WHATSAPP și trebuie precizat:

1. PRENUMELE (cel folosit des) și numele copilului

2. Perioada în care dorește să vină în tabără

3. Vârsta

4. Localitatea unde trăiește

5. Nr. telefon – de contact părinți

6. Dacă sunt lucruri specifice ( de ex. intoleranța la gluten, frica de întuneric, alergie la albine, vine și verisorul X etc.)

Copilul se consideră înscris abia în momentul în care vi se trimite confirmarea prin SMS ( fiind sute de mesaje, vă rugăm să aveți îngăduință, poate dura și o săptămâna până vi se răspunde, dat fiind că se derulează și alte activități de tineret în perioada respectivă).

Odata ce trimiteți un nou mesaj toată conversația cu dumneavoastră se mută și din locul 30, sa zicem puteti deveni al 100 pe care îl procesăm – noi nu mai putem vedea ora primului mesaj.

Vă anunțăm că mai pot surveni mici schimbări date de factori de decizie precum coordonatorul taberei sau alte evenimente importante.

Să ne ajute Dumnezeu să avem folos, copii, voluntarii și toți ceilalți!

În categoria TABERE ORTODOXE | Lasă un comentariu

Tabăra de iarnă 28 dec 2023- 3 ian 2024

Doamne ajută

Cu ajutorul lui Dumnezeu vom organiza în perioada 28 dec 2023- 3 ian 2024 tabără pentru ADOLESCENȚI ( 14- 18 ani), la Mărișel , Cluj -LOCURI ocupate integral!

Înscrierile vor începe, pentru cei din alte Mitropolii de miercuri 15 noiembrie2023, 0ra 10:00.

20 de locuri vor fi rezervate celor ce NU au mai fost în tabără de iarnă niciodată, indiferent de nr de solicitări ale celor ce au participat cu alte ocazii.

Cei ce doresc să înscrie un participant în tabără trebuie să trimită un-SMS LA NR 0749 586292 ( !!!!NU WhatsApp) cu următoarele date:

  1. Numele  și prenumele (cel folosit uzual) adolescentului

  2. Vârsta deja împlinită în momentul înscrierii

  3. Orașul unde locuiește

  4. Nr de telefon al adolescentului

  5. dacă sunt aspecte legate de sănătate sau participarea propriu zisă, trebuiesc menționate ( de ex nu poate mânca carne, trebuie să ia un tratament anume, plecă mai devreme din tabără etc.)

Veți primi un răspuns ( confirmare) în 2-3 zile de la trimiterea sms-ului de înscriere, nu e nevoie să reveniți.

Prețul este 1100 lei/ participant iar dacă sunt 2 sau mai mulți frați din aceeași familie prețul este de 1000 lei/ participant.

Va trebui achitat un avans de 300 lei până în 20 nov 2023.  

Cei ce doresc să depună avansul în cont și sunt de la alte bănci decât BT sunt rugați să nu uite de comision, astfel că trebuie să depună cu 5 lei mai mult pe următorul cont:

RO15BTRLRONCRT0212988301     ( titular cont ATCOR Cluj)

Printre activitățile taberei vom avea:

-jocuri de cunoaștere, de grup sau de teambuilding

-drumeție în natură

-ateliere practice

– discuții zilnice cu preotul taberei

– seri de COLINDE și cântece folk acompaniate de chitară și ukulele

– cunoașterea tradițiilor românești și a dansurilor tradiționale

– discutii duhovnicești – deoarece urmărim apropierea participantilor de Dumnezeu si cunoasterea vieții sfinților

– experiențe de învățare- de la cei mai mari ( voluntarii)

-rugăciunea de dimineață si de seară

-spovedanie si participarea la Liturghie

– activități sportive

– campionate, concursuri, Marele Joc (o competiție antrenantă pe echipe)

– foc de tabără

– trecerea dintre ani ( 2023- 2024) petrecută frumos între tineri care îl caută pe Dumnezeu dar și cu drag de veselie și cu multă voie bună

În categoria TABERE ORTODOXE | 3 comentarii

Informații folositoare pentru participanții la tabără-2023

CE TREBUIE SĂ ȘTIU ??

Dragi părinți,

  1. Ne bucurăm că vă trimiteți copilul cu noi în tabără și nădăjduim să fie o experiență FRUMOASĂ ȘI ZIDITOARE pentru el!

2. Plecarea în tabără se face întotdeauna luni dimineața: la ora 7:30 întâlnire în parcarea de la SUPECO, Calea Mănăștur, din Cluj-Napoca, iar plecarea de la ora 8:00. Dacă întârziați, vă rugăm să nu întârziați mai mult de ora 8:00, deoarece nu putem ține pe loc autocarul plin de participanți! Cine nu ajunge cel târziu la ora 8:00, își va găsi pe cont propriu mijloace de transport până la tabără (și nu există mijloace de transport public în zona aceea!)

Cei care, din diferite motive (ex. vin mai târziu în tabără, vin direct în tabără de pe alte rute), au obligația să ne înștiințeze prin sms (0749.586.292) ca noi să știm când s-a terminat check-in-ul :)!

 Transportul participanților până la locul de plecare – din CLUJ- este în sarcina părinților (menționez acest lucru pentru participanții din alte județe și regiuni din România). 

Returul din tabăra este, de obicei, sâmbăta în jurul orei 18:00 și are loc, anul acesta la parcarea Lukoil de pe str Plopilor.

 3.Diferența de bani se achită atunci, în dimineaţa plecării în tabără (taxa de participare este, vă reamintesc, 1000 lei- singurul copil, 800 lei- 2 copii înscriși, 600 lei- 3 sau mai mulți copii din aceeasi fanilie înscriși). Și cei care au achitat integral sunt datori să treacă pe la persoana care face prezența, să anunțe că au venit

4. Pe drum, e bine să le puneți o sticlă de apă (care poate fi ținută ulterior în cameră pentru a avea apă pe durata nopții) și o pungă la îndemână (pentru orice eventualitate în caz de rău de mașină). 

! Precizăm că prima masă oferită în tabără este prânzul (ora 13:00), aşadar dacă copiii dvs. nu mănâncă dimineaţa înainte de drum, să le puneţi câteva sandviciuri cu ei! Drumul până la Mărișel durează o oră. Nu este admis pe autocar cu cipsuri şi alte produse puternic mirositoare.

De asemenea VĂ RUGĂM nu le puneţi cu ei în pachet rezerve mari de dulciuri. Mâncarea oferită în tabără este destul de bună şi îndestulătoare şi primesc zilnic gustări. Vor avea şi oportunitatea de a merge la magazin.

De asemenea vă rugăm să ne anunțați dacă au restricții alimentare sau alergii.

5. Vă recomandăm să puneți o etichetă cu numele copilului dvs. pe bagaj (chiar și un adolescent poate fi debusolat atunci când vede zeci de trolere de aceeași culoare și formă ca al său ). De asemenea, vă recomandăm să scrieți cu markerul numele de familie pe eticheta hainelor celor mici. Așa vom ști și noi cui să restituim hainele găsite prin tabără . Neapărat să le puneți 2 saci menajeri pentru hainele murdare și o pungă pentru șosetele folosite. Altfel, hainele folosite vor ajunge printre hainele curate din bagaj și nici ei nu mai știu ce e curat și ce a fost folosit! Ca să nu mai spunem că hainele curate se îmbibă astfel de mirosuri neplăcute!

6. Cât privește banii de buzunar, se va merge o dată la magazin, de unde își pot cumpăra maxim trei lucruri (din mai multe motive am pus această limită). Prin urmare, nu au nevoie de mai mult de 30- 50 de lei, bani de buzunar .

7. Recomandăm ferm, din nenumărate motive, să nu vină participanții cu lucruri de valoare în tabără (ex. laptopuri, bijuterii, aparate foto performante, sume de bani mai mari de 50 lei atunci când prezența lor nu se justifică etc)! Ca excepţie ne bucurăm să aibă cu ei chitară/ alt instrument muzical, aparat foto, minge de fotbal, dar trebuie asumate pe proprie răspundere riscurile de deteriorare. Vom fi şi noi atenţi dar nu ne putem asuma răspunderea pentru obiectele personale ale fiecărui participant folosite în camere pe parcursul timpului liber! Menționăm că în fiecare tabără avem în program cântece la chitară seară de seară și atelier de chitară/ fluier.

8. Folosirea telefoanelor va fi limitată la maxim 40 de minute pe zi. Cei ce nu au telefon personal vor putea să fie sunați sau să sune de pe telefonul coordonatorului sau al unui voluntar care e apropiat de ei.

De asemenea, în cazul adolescenților, considerăm inoportună venirea în tabără cu laptopuri, folosite adesea, pentru a viziona filme după ora stingerii.

9. În tabără nu avem asistență medicală permanentă dar avem o trusă de medicamente. Dacă știți că copilul dvs. răspunde mai bine la unele medicamente în cazul bolilor mai des întâlnite, e indicat să îi puneți cu el medicamentele respective dar să îl rugați să ne anunțe. .De asemenea, în mod deosebit vă recomandăm să le puneți câte un ”medicament” pentru răgușeală (în tabără socializăm și cântăm, la jocuri mai strigăm ). Desigur, în cazul în care copilul se află sub tratament, el își va aduce cu el medicamentele respective. Pentru siguranță, întotdeauna le spunem și noi participanților în tabără, să nu folosească medicamente din trusa lor medicală fără consultul asistentului medical din tabără. În DIMINEAŢA PLECĂRII în tabără vă rugăm să treceţi pe la coordonatorul taberei şi să îi spuneţi dacă există probleme de sănătate specifice sau tratamente de luat.

10. În taberele de copii mici (8 – 11 ani) nu recomandăm vizitele părinţilor în tabără. Celorlalţi copii li se face brusc dor de părinţii lor de acasă şi începe marea plângăceală . Desigur, sunt anumite situații excepționale: ex. când e ziua copilului, iar părinții vin să aducă tort pentru toată tabăra (atunci e bucurie mare ).

E util să știți că locația taberei nu e chiar în MĂRIȘEL și trebuie să ne anunțați dacă doriți sa ajungeți la noi, pentru a va da indicații. Suntem în Rusești.

11. Dacă știți că copilul dvs nu doarme decât cu lumina aprinsă, aveți obligația să îi puneți cu el o lampă de veghe. Nu este corect să fim nevoiți să lăsăm aprins toată noaptea becul din baie sau de pe hol!

12. Deoarece avem tabără săptămână de săptămână și se fac mulți giga de poze, care sunt stocate pe un hard disk mobil care rămâne în tabără, vom uploada pozele pe site pentru descărcare doar la sfârșitul verii, în luna septembrie. Până atunci, impresiile se vor diminua și pozele vor fi binevenite!

13. Dacă aveți o sursă bună și doriți să donați FRUCTE ( mere, cireșe, caise, căpșuni, pere, prune etc.), V-AM FI RECUNOSCĂTORI. Încercăm să fim atenți la calitatea hranei oferite și să le dăm din toate categoriile de nutrienți dar nu avem surse eco ( grădini) de unde să le culegem. Atît doar că ar trebui să fie suficiente pentru 80 de participanți :).

Ps. Deoarece unii părinţi au considerat utilă alcătuirea unei liste cu lucrurile de care au nevoie copiii lor în tabără, vă punem la dispoziție un necesar orientativ pentru bagaj (luați în considerare și prognoza meteo pentru a vedea dacă nu cumva temperatura medie și vremea este atipică pentru această perioadă din an!).

În tabără un COPIL ARE NEVOIE DE :

– adidaşi (jocuri de grup, sport, drumeţie, etc) DAR  ŞI O PERECHE de papuci REZISTENŢI LA APĂ/ PLOAIE. Sunt utile și ghetuțele sau bocancii pentru drumeția pe munte.Chiar și în zilele însorite, dimineața la MĂRIȘEL iarba e udă de la rouă!!!

– sandale (cine are – sunt comode, în special la Mărișel, unde ne descălțăm când intrăm în cabane)

– !!!! papuci de casă din PLASTIC (în cameră, la baie, la duș)

– 8-10 tricouri (mai ales când se anunță vreme călduroasă și pentru băieţii mai sportivi  + seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm tricou curat! )

– 4 pantaloni scurţi

– 2-3 pantaloni lungi

– 12 perechi de șosete (deoarece seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm șosete curate! )

– 2 bluze/hanorace – seara şi dimineaţa poate fi răcoare 

– pijamale

– 6 chiloţi

– şapcă/bască/pălărioară (de soare) ; mulți fac insolație

– pelerină sau umbrelă (ex. dacă plouă când mergem la biserică, etc)

– trusa de baie: periuţă şi pastă de dinţi, săpun, şampon, prosop de corp, prosop de faţă, șervețele umede/ uscate.

– HAINE MAI DEOSEBITE pentru mersul la BISERICĂ ( recomandăm fustă- nu foarte scurtă- sau rochiță pentru fete și cămașă și PANTALONI LUNGI pentru băieți)

– ”medicamente” pentru răgușeală (ex. decasept, vitamina c cu propolis, sau la care știți că răspund foarte bine: ex. în caz de răceli).

  • un RUCSAC– pentru a își aduce cu ei produsele de la magazin și pentru DRUMEȚIE

O idee bună pentru cei mici (și chiar la cei mari ) este punerea hainelor în punguțe pentru fiecare zi a taberei! 

Vă reamintim că e bine să scrieți cu markerul numele de familie pe eticheta hainelor. Așa vom ști cui să restituim hainele găsite prin tabără !

  • Cazarea participanților se face după preferințe – în dimineața plecării în tabăra eu ne transmit cu cine doresc să stea în camera și încercăm sa ținem cont de asta. Fetele stau doar cu fete și băieții doar cu băieți.

!!! COPII nu vor suna zilnic acasă dar nu vă impacientați- de obicei se joacă și sunt prinși în program.

Dacă doriți să aflați vreo informație (care nu e cuprinsă în descierea de mai jos) sau dacă intervine ceva și copilul nu mai poate participa la tabără puteți scrie la numărul de telefon

0755.810.437 – Oana Raluca Băilă ( fiind în tabere e mai ușor să vă răspund la mesaje decât la telefon)  sau la 0749.586.292– Nr de tabere, nr care va fi la coordonatorul fiecărei tabere

În categoria TABERE ORTODOXE | Etichete | Un comentariu

FORMARE VOLUNTARI pentru activitățile ATCOR de peste an

ATCOR Cluj organizează formarea tinerilor ce doresc să devină VOLUNTARI la activitățile organizate pe parcursul anului și la taberele de vară (sau iarnă).
Pentru ca procesul de formare să fie cât mai reușit și de un real folos pentru activitatea de voluntariat mai complexă, cum e cea din tabere, se vor organiza 3 perioade cu activități de formare:
1. 19- 21 mai, de vineri după- masa până duminică după masa la o locație centrală. Sâmbătă 20 mai se va face program de formare între 11:00- 20:00 iar vineri și duminică câteva ore
2. 29- 31 mai- luni, marți, miercuri câte 3 ore în fiecare după masă
3. 9-10 iunie- vineri și sâmbătă, vineri 16:00- 20:00, sâmbătă 11:00- 20:00
Cei ce nu au fost niciodată VOLUNTARI la activitățile noastre sau au fost doar o singură dată, sunt rugați să se înscrie la minimum 2 perioade din cele 3 propuse ( pentru excepții luați legătura cu organizatorii 0755 810 437).
Cei ce au fost deja voluntari la activitățile ATCOR sunt rugați să se înscrie și ei la Training, deoarece anul acesta se va organiza câte o sesiunea specială DOAR pentru cei cu experineță de voluntariat ( minim 2 tabere), una în perioada 29- 31 mai si una în 9-10 iunie.

Înscrierile se pot face ( până în 15 mai !!!) la https://docs.google.com/…/1kwcdOb4ttD7XweeDcoaj5OC…/edit

Vârsta minimă a celor ce se pot înscrie este 15 ani iar părinții care doresc să devină voluntari, e important să știe că există posibilitatea să participe în altă tabără decât cea în care e înscris propriul copil 🙂.
De asemenea sunt chemați la voluntariat cei ce au o viață ORTODOXĂ !!!
Pentru alte detalii și dileme, puteți trimite mesaj sau apela la 0755 810 437
Voluntariatul la activitățile ortodoxe aduce multe bucurii, te face să descoperi frumusețea și să te descoperi!
În categoria TABERE ORTODOXE | Un comentariu

Inscrierea în taberele de vară organizate de Mitropolia Clujului-planificare FINALĂ

Doamne ajuta

De LUNI 3 APRILIE , ora 10:00 vor începe înscrierile pentru cei dinafara Mitropoliei Clujului.

* înștiințăm toate persoanele care au trimis de dinainte mesaje ( duminica sau luni pana la 9:59) ca vom lua INTAI mesajele primite după ora10:00 și apoi vom reveni la cele „extra program”. Vă subliniem că nu se fac înscrieri și comunicare legată de tabere prin WhATSAPP în aceasta etapa.

Înainte de a trimite mesaj, vă rugăm să consultați locurile rămase libere și categoria de vârstă căreia se adresează tabără.

Iată mai jos câteva detalii ce vă  pot ajuta pentru înscrierea copilului dvs în una din taberele de vară:

Înscrierile în tabără se fac DOAR PRIN SMS precizând:

a) numele și prenumele copiilor dvs pentru care doriți să rezervați loc (dacă participantul are mai multe prenume, să ni-l dați pe cel folosit în familie),

b) vârsta lui la data desfășurării taberei;

c) perioada taberei;

d) numerele de telefon ale părinților, dacă înscrieți și alți copii;

e) dacă e botezat ortodox sau nu( ne ajută să știm doar la Împărtășirea participanților când participăm la liturghia taberei; nu e o comdiție în sine, pot participa si copii de alte religii);

f) din ce oraș sau comună, respectiv județ (în cazul satelor) sunteți;

g)numărul de telefon al părinților dacă nu e același cu nr de pe care se trimite mesajul.

Vi se va răspunde în scurt timp*( de maximum 4-5 zile) cu un sms de confirmare. Dacă aveți nelămuriri puteți și suna dar sunt sute de mesaje la care trebuie să răspundem. Nu vom putea răspunde la mesaje sau telefoane sâmbăta și duminica sau după ora 18:00. Multumim de înțelegere.

!!!! nr de  TELEFON LA CARE puteți  face ÎNSCRIERI ESTE 0749. 586. 292 

Anul acesta pretul taberei va fi 1000 lei dacă înscrieți 1 singur copil din familie, 800 lei pentru fiecare dacă înscrieți 2 copii din aceeași familie și 600 lei dacă înscrieți 3 copii din aceeași familie.

În prima tranșă vor trebui achitați 600 de lei, până în 20 iunie, și RESTUL în dimineața plecării în tabără sau când doriți, până la plecarea în tabără.

!!! Vă rog să nu trimiteți avans până nu aveți locul REZERVAT,adică mesajul de confirmare! 

Se poate achita și TOATĂ SUMA odată sau pentru mai mulți copii pe același transfer bancar.
Dacă vă doriți să trimiteți un participant dar vă împiedică probleme de ordin financiar vă rugăm să discutați cu organizatorii. Se vor găsi soluții.

De exemplu suntem deschiși, ca acolo unde sunt situații specifice, plata taxei de tabără să se poat face în tranșe, până în martie 2024.

Cei ce doresc să depună avansul în cont și sunt de la alte bănci decât BT sunt rugați să nu uite de comision, astfel că trebuie să depună cu 5 lei mai mult pe următorul cont:

RO15BTRLRONCRT0212988301

( titular cont ATCOR Cluj)

Daca Dumnezeu ajută,  planificarea taberelor ortodoxe de vară 2023 pentru copii, adolescenți și tineri,  va fi așa: 

I. Pentru categoria de vârstă 8-11 ani (copii):
nu vom lua copii sub 8 ani, chiar dacă sunt frații altor participanți mai mari și  foarte responsabili

1. 26 iunie – 01 iulie –  60 locuri disponibile la Mărișel, jud. Cluj ( postul sf Apostoli, deci se  mănâncă de post luni- miercuri, cu dezlegare la PEȘTE vineri și de dulce joi și sâmbătă) – OCUPATE INTEGRAL

2. 17- 22 iulie  – 60 locuri disponibile  la Mărișel, jud. Cluj- OCUPATE INTEGRAL

3. 4-9 septembrie  –  60 locuri  posibile la  Mărișel, jud. Cluj –  4 locuri libere

II. Pentru categoria de vârstă 11-13 ani (prin excepție 14 ani) – preadolescenți

  •  3-8 iulie – 60 de locuri la  Mărișel, jud. Cluj- OCUPATE INTEGRAL
  • 24- 29 iulie – 60 locuri la Mărișel , jud. Cluj ( se admit participanți cu vârste între 13- 16 ani, prin excepție 12  sau 17)-  OCUPAT INTEGRAL
  •  15- 20 august –  60 locuri la Mărișel , jud. Cluj – 12 LOCURI LIBERE

III. Pentru categoria de vârstă 14-19 ani  (adolescenți)

• 10-15 iulie-  60 locuri la Mărișel , jud. Cluj- OCUPAT INTEGRAL
• 21- 26 august –  60 locuri  posibile la Mărișel , jud. Cluj – OCUPAT INTEGRAL
• !!! 28 aug-2 septembrie – 60 locuri la Mărișel , jud. Cluj – 60 locuri  posibile la Mărișel, jud Cluj.  Este zi de POST și 29 august-Tăierea Capului sf Ioan Botezătorul, și se ține post și miercuri și vineri- OCUPAT INTEGRAL

Printre activitățile taberei vom avea:

-jocuri de cunoaștere, de grup sau de teambuilding

-drumeție în natură

-ateliere practice

– discuții zilnice cu preotul taberei

– seri de cântece folk acompaniate de chitară și ukulele

– cunoașterea tradițiilor românești și a dansurilor tradiționale

– discutii duhovnicești – deoarece urmărim apropierea participantilor de Dumnezeu si cunoasterea vieții sfinților

– experiențe de învățare- de la cei mai mari ( voluntarii)

-rugăciunea de dimineață si de seară

-spovedanie si participarea la Liturghie

– activități sportive

– campionate, concursuri, Marele Joc (o competiție antrenantă pe echipe)
– foc de tabără
– jocuri cu baloane cu apă și multe activități îndrăgite de copii.

Dragi părinți,

• Ne bucurăm că vă trimiteți copilul cu noi în tabără și nădăjduim să fie o experiență FRUMOASĂ ȘI ZIDITOARE pentru el!

Dacă doriți să aflați vreo informație (care nu e cuprinsă în descierea de mai jos) sau dacă intervine ceva și copilul nu mai poate participa la tabără puteți scrie la numărul de telefon 0755.810.437 – Oana Raluca Băilă ( fiind implicată în  mai multe activități e mai ușor să vă răspund la mesaje decât la telefon)  sau la +40756092163- Andrei Toșa

Plecarea în tabără se face întotdeauna lunea dimineața: la ora 8:00.

 Transportul participanților până la locul de plecare – din CLUJ- este în sarcina părinților (menționez acest lucru pentru participanții din alte județe și regiuni din România). 

Returul din tabăra este, de obicei, sâmbătă în jurul orei 18:00

 Folosirea telefoanelor va fi limitată la maxim o oră pe zi. Cei ce nu au telefon personal vor putea să fie sunați sau să sune de pe telefonul coordonatorului.

De asemenea, în cazul adolescenților, NU se admite înscrierea unui ADOLESCENT care fumează.

Ps. Deoarece unii părinţi au considerat utilă alcătuirea unei liste cu lucrurile de care au nevoie copiii lor în tabără, vă punem la dispoziție un necesar orientativ pentru bagaj (luați în considerare și prognoza meteo pentru a vedea dacă nu cumva temperatura medie și vremea este atipică pentru această perioadă din an!).

În tabără un COPIL ARE NEVOIE DE:

– 2 perechi de adidaşi (jocuri de grup, sport, drumeţie, etc) DAR  ŞI O PERECHE de papuci REZISTENŢI LA APĂ/ PLOAIE. Sunt utile și ghetuțele sau bocancii pentru drumeția pe munte.– sandale (cine are – sunt comode, în special la Mărișel, unde ne descălțăm când intrăm în cabane)

– papuci de casă din PLASTIC (în cameră, la baie, la duș)

– 8-10 tricouri (mai ales când se anunță vreme călduroasă și pentru băieţii mai sportivi  + seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm tricou curat! )

– 4 pantaloni scurţi

– 2-3 pantaloni lungi

– 12 perechi de șosete (deoarece seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm șosete curate!)

– 2 bluze/hanorace – seara şi dimineaţa poate fi răcoare 

– pijamale

– 6 chiloţi

– şapcă/bască/pălărioară (de soare) ; mulți fac insolație

– pelerină sau umbrelă (ex. dacă plouă când mergem la biserică, etc)

– trusa de baie: periuţă şi pastă de dinţi, săpun, şampon, prosop de corp, prosop de faţă, șervețele umede/ uscate.

– HAINE MAI DEOSEBITE pentru mersul la BISERICĂ ( recomandăm fustă- nu foarte scurtă- sau rochiță pentru fete și cămașă și PANTALONI LUNGI pentru băieți)

– ”medicamente” pentru răgușeală (ex. decasept, vitamina c cu propolis, sau la care știți că răspund foarte bine: ex. în caz de răceli).

• un RUCSAC– pentru a își aduce cu ei produsele de la magazin și pentru DRUMEȚIE

O idee bună pentru cei mici (și chiar la cei mari ) este punerea hainelor în punguțe pentru fiecare zi a taberei!

Vă reamintim că e bine să scrieți cu markerul numele de familie pe eticheta hainelor. Așa vom ști cui să restituim hainele găsite prin tabără !

• Cazarea participanților se face în  cele 3 cabane ale taberei de la Rusești,  Mărișel.  Obișnuim să  ținem  cont de preferințele copiilor – în dimineața plecării în tabăra ei ne transmit cu cine doresc să stea în camera și încercăm sa ținem cont de asta. Fetele stau doar cu fete și băieții doar cu băieți. Frații de genuri diferite nu stau în aceeași cameră.

Vă rugăm să ne pomeniți!

Oana Raluca Băilă

În categoria TABERE ORTODOXE | Lasă un comentariu