Informații folositoare pentru participanții la tabără-2023

CE TREBUIE SĂ ȘTIU ??

Dragi părinți,

  1. Ne bucurăm că vă trimiteți copilul cu noi în tabără și nădăjduim să fie o experiență FRUMOASĂ ȘI ZIDITOARE pentru el!

2. Plecarea în tabără se face întotdeauna luni dimineața: la ora 7:30 întâlnire în parcarea de la SUPECO, Calea Mănăștur, din Cluj-Napoca, iar plecarea de la ora 8:00. Dacă întârziați, vă rugăm să nu întârziați mai mult de ora 8:00, deoarece nu putem ține pe loc autocarul plin de participanți! Cine nu ajunge cel târziu la ora 8:00, își va găsi pe cont propriu mijloace de transport până la tabără (și nu există mijloace de transport public în zona aceea!)

Cei care, din diferite motive (ex. vin mai târziu în tabără, vin direct în tabără de pe alte rute), au obligația să ne înștiințeze prin sms (0749.586.292) ca noi să știm când s-a terminat check-in-ul :)!

 Transportul participanților până la locul de plecare – din CLUJ- este în sarcina părinților (menționez acest lucru pentru participanții din alte județe și regiuni din România). 

Returul din tabăra este, de obicei, sâmbăta în jurul orei 18:00 și are loc, anul acesta la parcarea Lukoil de pe str Plopilor.

 3.Diferența de bani se achită atunci, în dimineaţa plecării în tabără (taxa de participare este, vă reamintesc, 1000 lei- singurul copil, 800 lei- 2 copii înscriși, 600 lei- 3 sau mai mulți copii din aceeasi fanilie înscriși). Și cei care au achitat integral sunt datori să treacă pe la persoana care face prezența, să anunțe că au venit

4. Pe drum, e bine să le puneți o sticlă de apă (care poate fi ținută ulterior în cameră pentru a avea apă pe durata nopții) și o pungă la îndemână (pentru orice eventualitate în caz de rău de mașină). 

! Precizăm că prima masă oferită în tabără este prânzul (ora 13:00), aşadar dacă copiii dvs. nu mănâncă dimineaţa înainte de drum, să le puneţi câteva sandviciuri cu ei! Drumul până la Mărișel durează o oră. Nu este admis pe autocar cu cipsuri şi alte produse puternic mirositoare.

De asemenea VĂ RUGĂM nu le puneţi cu ei în pachet rezerve mari de dulciuri. Mâncarea oferită în tabără este destul de bună şi îndestulătoare şi primesc zilnic gustări. Vor avea şi oportunitatea de a merge la magazin.

De asemenea vă rugăm să ne anunțați dacă au restricții alimentare sau alergii.

5. Vă recomandăm să puneți o etichetă cu numele copilului dvs. pe bagaj (chiar și un adolescent poate fi debusolat atunci când vede zeci de trolere de aceeași culoare și formă ca al său ). De asemenea, vă recomandăm să scrieți cu markerul numele de familie pe eticheta hainelor celor mici. Așa vom ști și noi cui să restituim hainele găsite prin tabără . Neapărat să le puneți 2 saci menajeri pentru hainele murdare și o pungă pentru șosetele folosite. Altfel, hainele folosite vor ajunge printre hainele curate din bagaj și nici ei nu mai știu ce e curat și ce a fost folosit! Ca să nu mai spunem că hainele curate se îmbibă astfel de mirosuri neplăcute!

6. Cât privește banii de buzunar, se va merge o dată la magazin, de unde își pot cumpăra maxim trei lucruri (din mai multe motive am pus această limită). Prin urmare, nu au nevoie de mai mult de 30- 50 de lei, bani de buzunar .

7. Recomandăm ferm, din nenumărate motive, să nu vină participanții cu lucruri de valoare în tabără (ex. laptopuri, bijuterii, aparate foto performante, sume de bani mai mari de 50 lei atunci când prezența lor nu se justifică etc)! Ca excepţie ne bucurăm să aibă cu ei chitară/ alt instrument muzical, aparat foto, minge de fotbal, dar trebuie asumate pe proprie răspundere riscurile de deteriorare. Vom fi şi noi atenţi dar nu ne putem asuma răspunderea pentru obiectele personale ale fiecărui participant folosite în camere pe parcursul timpului liber! Menționăm că în fiecare tabără avem în program cântece la chitară seară de seară și atelier de chitară/ fluier.

8. Folosirea telefoanelor va fi limitată la maxim 40 de minute pe zi. Cei ce nu au telefon personal vor putea să fie sunați sau să sune de pe telefonul coordonatorului sau al unui voluntar care e apropiat de ei.

De asemenea, în cazul adolescenților, considerăm inoportună venirea în tabără cu laptopuri, folosite adesea, pentru a viziona filme după ora stingerii.

9. În tabără nu avem asistență medicală permanentă dar avem o trusă de medicamente. Dacă știți că copilul dvs. răspunde mai bine la unele medicamente în cazul bolilor mai des întâlnite, e indicat să îi puneți cu el medicamentele respective dar să îl rugați să ne anunțe. .De asemenea, în mod deosebit vă recomandăm să le puneți câte un ”medicament” pentru răgușeală (în tabără socializăm și cântăm, la jocuri mai strigăm ). Desigur, în cazul în care copilul se află sub tratament, el își va aduce cu el medicamentele respective. Pentru siguranță, întotdeauna le spunem și noi participanților în tabără, să nu folosească medicamente din trusa lor medicală fără consultul asistentului medical din tabără. În DIMINEAŢA PLECĂRII în tabără vă rugăm să treceţi pe la coordonatorul taberei şi să îi spuneţi dacă există probleme de sănătate specifice sau tratamente de luat.

10. În taberele de copii mici (8 – 11 ani) nu recomandăm vizitele părinţilor în tabără. Celorlalţi copii li se face brusc dor de părinţii lor de acasă şi începe marea plângăceală . Desigur, sunt anumite situații excepționale: ex. când e ziua copilului, iar părinții vin să aducă tort pentru toată tabăra (atunci e bucurie mare ).

E util să știți că locația taberei nu e chiar în MĂRIȘEL și trebuie să ne anunțați dacă doriți sa ajungeți la noi, pentru a va da indicații. Suntem în Rusești.

11. Dacă știți că copilul dvs nu doarme decât cu lumina aprinsă, aveți obligația să îi puneți cu el o lampă de veghe. Nu este corect să fim nevoiți să lăsăm aprins toată noaptea becul din baie sau de pe hol!

12. Deoarece avem tabără săptămână de săptămână și se fac mulți giga de poze, care sunt stocate pe un hard disk mobil care rămâne în tabără, vom uploada pozele pe site pentru descărcare doar la sfârșitul verii, în luna septembrie. Până atunci, impresiile se vor diminua și pozele vor fi binevenite!

13. Dacă aveți o sursă bună și doriți să donați FRUCTE ( mere, cireșe, caise, căpșuni, pere, prune etc.), V-AM FI RECUNOSCĂTORI. Încercăm să fim atenți la calitatea hranei oferite și să le dăm din toate categoriile de nutrienți dar nu avem surse eco ( grădini) de unde să le culegem. Atît doar că ar trebui să fie suficiente pentru 80 de participanți :).

Ps. Deoarece unii părinţi au considerat utilă alcătuirea unei liste cu lucrurile de care au nevoie copiii lor în tabără, vă punem la dispoziție un necesar orientativ pentru bagaj (luați în considerare și prognoza meteo pentru a vedea dacă nu cumva temperatura medie și vremea este atipică pentru această perioadă din an!).

În tabără un COPIL ARE NEVOIE DE :

– adidaşi (jocuri de grup, sport, drumeţie, etc) DAR  ŞI O PERECHE de papuci REZISTENŢI LA APĂ/ PLOAIE. Sunt utile și ghetuțele sau bocancii pentru drumeția pe munte.Chiar și în zilele însorite, dimineața la MĂRIȘEL iarba e udă de la rouă!!!

– sandale (cine are – sunt comode, în special la Mărișel, unde ne descălțăm când intrăm în cabane)

– !!!! papuci de casă din PLASTIC (în cameră, la baie, la duș)

– 8-10 tricouri (mai ales când se anunță vreme călduroasă și pentru băieţii mai sportivi  + seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm tricou curat! )

– 4 pantaloni scurţi

– 2-3 pantaloni lungi

– 12 perechi de șosete (deoarece seara stăm pe covor în cabană la cântece și e nevoie mare să luăm șosete curate! )

– 2 bluze/hanorace – seara şi dimineaţa poate fi răcoare 

– pijamale

– 6 chiloţi

– şapcă/bască/pălărioară (de soare) ; mulți fac insolație

– pelerină sau umbrelă (ex. dacă plouă când mergem la biserică, etc)

– trusa de baie: periuţă şi pastă de dinţi, săpun, şampon, prosop de corp, prosop de faţă, șervețele umede/ uscate.

– HAINE MAI DEOSEBITE pentru mersul la BISERICĂ ( recomandăm fustă- nu foarte scurtă- sau rochiță pentru fete și cămașă și PANTALONI LUNGI pentru băieți)

– ”medicamente” pentru răgușeală (ex. decasept, vitamina c cu propolis, sau la care știți că răspund foarte bine: ex. în caz de răceli).

  • un RUCSAC– pentru a își aduce cu ei produsele de la magazin și pentru DRUMEȚIE

O idee bună pentru cei mici (și chiar la cei mari ) este punerea hainelor în punguțe pentru fiecare zi a taberei! 

Vă reamintim că e bine să scrieți cu markerul numele de familie pe eticheta hainelor. Așa vom ști cui să restituim hainele găsite prin tabără !

  • Cazarea participanților se face după preferințe – în dimineața plecării în tabăra eu ne transmit cu cine doresc să stea în camera și încercăm sa ținem cont de asta. Fetele stau doar cu fete și băieții doar cu băieți.

!!! COPII nu vor suna zilnic acasă dar nu vă impacientați- de obicei se joacă și sunt prinși în program.

Dacă doriți să aflați vreo informație (care nu e cuprinsă în descierea de mai jos) sau dacă intervine ceva și copilul nu mai poate participa la tabără puteți scrie la numărul de telefon

0755.810.437 – Oana Raluca Băilă ( fiind în tabere e mai ușor să vă răspund la mesaje decât la telefon)  sau la 0749.586.292– Nr de tabere, nr care va fi la coordonatorul fiecărei tabere

Acest articol a fost publicat în TABERE ORTODOXE și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Un răspuns la Informații folositoare pentru participanții la tabără-2023

  1. Adam Vlad spune:

    Buna seara , va rog sa imi trimite-ti pozele din tabara de adolescenti din perioda 24-29 iulie 2023 sau sa imi puteti zice de unde as putea face rost de ele.
    Va multumesc si o zi frumoasa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *